דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיסלקציה וליקויי למידה- על פי שיטת מוח אחד 

מאת    [ 19/11/2007 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 4669 פעמים ]

 לעיתים רחוקות, דיסלקציה נגרמת כתוצאה מפגיעה ממשית במוח (הפרדה של רקמה או מפתולוגיה באוזן הפנימית).בחלק מהמקרים, הגורם הוא חוסר תקשורת בין אונות מוח ימין ושמאל.כמעט תמיד, ליקויי למידה (דיסלקציה) נגרמים ממתח רגשי עז הקשור ללמידה.מתח רגשי זה נוצר באירוע שהתרחש בחייו של האדם שגרם ל"מיזוג" של מתח רגשי עם תפיסתו של האדם את נושא הלמידה.אירוע כזה, למשל, של ניסיון ללמוד ללא הצלחה יכול לעורר אצל האדם תחושות של פחד מכישלון, אכזבה, ואפילו לעג וזלזול מאת הסובבים. האדם שכמובן מעוניין להימנע מתחושות קשות אלו בשנית, עושה זאת ע"י לחסום את עצמו בפני האפשרות ללמוד.למעשה, המתח שנוצר באירוע כזה הוא כה עז עד כי האדם יוצר נקודת עיוורון ביחס למיומנות למידה מסוימת או לכמה, וזאת עקב התחושות אשר האדם חווה אז וכעת הוא מונע מעצמו.זו בעצם השורה התחתונה בקשר לדיסלקציה: פחד, כאב או פחד מכאב (שנחוו באירוע) גרמו לאדם לעזוב מנטאלית אז, ומערכות אמונה שגויות שנוצרו משמרות את המצב עד היום. במילים אחרות, הדיסלקציה נובעת מההכחשה של האדם שהלמידה היא אכן אפשרית באותו התחום. שהכחשה זו נובעת מבחירה מודעת שנעשתה באותו רגע של מתח עז. בד"כ הבחירה שלנו להכחיש את יכולותינו קרתה לפני זמן כה רב שרובנו לא זוכרים מתי או מדוע נעשתה אותה בחירה. מאחר ששכחנו את האירועים שגרמו למצב או הדחקנו אותם, אנו חשים חסרי אונים ביחס ליכולת שלנו לשנות את השפעתם על ההווה.הדיסלקציה הינה תפקוד עצבי ולא חוסר תפקוד! זהו תפקוד של הימנעות.החסימה בתפיסה שמקורה רגשי מתרחשת כאשר עקב רגש עז נעשה מיזוג במוח בין יכולתנו לתפוס לבין חוסר יכולתנו "לשרוד" במצב. גישת מוח אחד מתמודדת בהצלחה רבה הן עם המתח בהווה והן עם המתח בעבר (בגיל הסיבה- הוא הגיל בו התרחש האירוע שגרם ל"מיזוג").בעזרת בדיקת השריר אנו מזהים בדיוק את סוג החסימה, דבר שמעורר מיידית את כל דפוסי הזיכרון הקשורים לכך בעבר. אנו יורדים לגיל הסיבה המדויק (בעזרת בדיקת השריר) ובעזרת הכלים של שחרור מתח רגשי של מוח אחד אנו משחררים את המתח מהעבר. שחרור מתח זה מגיל הסיבה משחרר באופן מיידי תפיסה מוגברת בזמן ההווה.בין עשרות הכלים של מוח אחד לשחרור דיסלקציות:חציית קו האמצע- שחרור מתח המשפיע על הבנה וזיכרון.קצר במעגל החשמלי של העיניים- שחרור מתח הקשור לתנועות.העין (אחת או שתיהן) ותפקודי המיקוד שלהן.קצר במעגל החשמלי של האוזניים- שחרור מתח מהבנת אינפורמציה מילולית.מספרים- שחרור מתח הקשור ללמידה וליישום של מתמטיקה.CIA- שחרור מתח הקשור למידת האינטגרציה של המוח הקדמי/אחורי באונה הדומיננטית.מודעת אני לכך כי קשה להבין מאמר זה וקשה עוד יותר לתפוס הרעיונות בו. אולם אמפירית נוכחתי שוב ושוב ביעילותה הרבה של העבודה במוח אחד לשיחרור מלא ומוחלט של קשיי למידה מסוגים שונים, וזאת במספר מועט של פגישות.
יעל ישראלוב.
מדריכה ומורה מוסמכת בשיטת מוח אחד. מורה לביואורגונומי, קינסיולוגיה, ו - EFT
מטפלת בשילוב של מגוון שיטות נוספות לרבות רייקי, הילינג, קינסיולוגיה חינוכית, תרגילי מוח, דימיון מודרך, פרחי באך, ארומתרפיה, מודעות, תזונה וצמחי מרפא.
בוגרת כלכלה אוניברסיטת ת"א. בסיום לימודיי יזמתי וניהלתי עסקים עבור עצמי ואחרים. ב 15 השנים האחרונות הגעתי לייעודי האמיתי, טיפול ברפואה הוליסטית. בשנים האחרונות הצבתי לי מטרה, לתת בידי אנשים כלים על מנת להעצים את כישוריהם לעזור לעצמם. מתוך אמונה אמיתית בשיטות הריפוי הללו, ומתוך רצון להפיץ אותן ולחלוק את הידע התחלתי ללמד את השיטות האלה, כאשר אני מתמקדת במוח אחד וביורגונומי. לשתי שיטות אלה ארגז כלים מפואר לעזרה עצמית, ודרך מדויקת מאד לאבחון ולריפוי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב